کانکس

انواع کانکس

کانکس

انواع کانکس

کانکس اسکان سپهر : حدود دو دهه در اوج بودن میسر نمیشود مگر با تولید محصولاتی با کیفیت , جلب رضایت مشتری و ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی که گروه اسکان سپهر موفق بوده است.

و اینک نزدیک به ۲۰ سال از پیشروترین شرکت های تولید کننده کانکس و خانه های سیار و ثابت پیش ساخته در کشور است.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کانکس مدرن

دفتر معماری لندن از یک کانکس مدرن تا شده قابل حمل با پوسته آلومینیومی پیچ خورده که شبیه یک بادبزن کاغذی باز و بسته می شود، ساخته شده است.

نوع طراحی کانکس

طرح  کانکس ها بر اساس مدل اریگامی ژاپن در قالب های کاغذی تاشو انجام گرفت، اما برای تولید آنها از فلز استفاده شد تا ساختاری جمع و جور و قوی داشته باشد  و فروشنده های خیابانی بتوانند از آن استفاده کنند. 

 

 

طراح پروژه ، شان افلک به دژین گفت: ” طرح ها بر اساس اوریگامی(هنر کاغذ و درست کردن کار دستی با کاغذ) بوده؛ طراحی ایده ها از یک بادبزن تاشو و مدل های کاغذی تا خورده انجام شد، و برای آزمایش نهایی تکمیل شد.

دو تا از کانکس ها در یک میدان عمومی در اسکله کانری لندن نصب شدند و در طول یک ماه جشنواره یخی از آنها  برای اطلاع رسانی  اهداف تلویزیونی استفاده شد.

 

افلک گفت که کانکس مدرن برای انجام کارهای چندگانه در مکان های مختلف ایجاد شده اند: “آنها طراحی شده اند برای استفاده در هر کجا و برای اهداف بسیار ؛ از جمله سرو کردن قهوه، انتقال اطلاعات و یکی از بزرگ ترین مزیت های کانکس مدرن قابل جابه جایی بودن آن است .

ساختار کانکس مدرن

ساختار بخش تاشو از پانل های آلومینیومی آویز ساخته شده است که از یک محور مرکزی عبور می کنند و با یک پوشش پلاستیکی مقاوم به کار می روند.

یک سیستم مقابله با وزنه ای که توسط یک وینچ کنترل می شود، جلوی کیوسک را از پایه به بالا می برد تا یک بازه داخل آن را نشان می دهد.

بخش تاخورده شده، یک سایبان را ایجاد می کند که هر کسی را که  در داخل و مقابل شمارنده ایستاده است؛ را محافظت میکند.

یک فضای داخلی با اندازه ۱.۹۵ در ۳ متر که با یک غشاء ضد آب پوشانده شده است، در حالی که یک لایه روکش عایق شده دیگر باعث ایجاد شکاف برای کاهش تاثیر خورشید می شود.

تولید و آزمایش کانکس مدرن توسط متخصص ساخت فلزات، شرکت مهندسی محیط زیست اینتک صورت گرفت. غرفه ها بعد از حمل به مکان موردنظر مونتاژ و سپس نصب میشوند.

همچنین از کیوسک ها به عنوان نقاط اطلاعاتی استفاده می شود و فروشندگان میتوانند در طول رویدادهای در حال انجام، به مکان جدید منتقل شوند.

شکل هندسی ساده تاشو کیوسک مبتنی بر مفهوم اریگامی است.

هنگام بسته بندی به شکل یک جعبه مستطیلی مجزا در می آید و ساختار آن در هنگام باز شدن تغییر می کند. پیچ و لولاهای موجود در پانل های آلومینیومی، به آنها اجازه می دهد تا در هنگام باز و بسته شدن کیوسک مانند یک بادبزن عمل کنند.

 

 

شان افلک، طراح پروژه سرب، گفت: ” این فوق العاده است که کانکس  توسط عموم مردم مورد استفاده و لذت بردن قرار گرفته است، و به منطقه عمومی مجسمه قناری شخصیت و جنب و جوش بیشتری اضافه کرده است.”

پیشنهاد ما برای کیوسک خیابانی مدرن یک جعبه مستطیلی متمایز است که هنگام باز شدن عملکرد آن آشکار شود. همچنین یک طراحی کارآمد با ویژگی هایی چون جمع و جور بودن، استحکام، دوام و سهولت برای نگهداری است. عناصر داخلی را می توان با توجه به نیازهای فردی فروشندگان سازگار کرد.

نمونه ای با ساختار فوق العاده سبک و قابل حمل با کامیون توسط شرکت مهندسی محیط زیست اینتک ساخته و در محل مجسمه قناری نصب شد.

  • ۹۸/۰۳/۰۵
  • علی یعقوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی